Optimizarea somnului

Câtă atenție ați acordat perioadei pe care o petreceți odihnindu-vă? Somnul este totuși o zonă de auto-îmbunătățire care merită luată în serios. Este probabil cea mai importantă componentă a zilei pentru îmbunătățirea stresului, a sănătății mintale și a productivității. Să vorbim despre optimizarea somnului pentru bunăstarea ta.

Importanța somnului
Un studiu care a implicat chirurgi a constatat că lipsa somnului a crescut timpul de finalizare a sarcinilor cu 14% și a provocat cu 20% mai multe erori în comparație cu persoanele bine odihnite. Reducerea somnului poate avea o bucată de reacție negativă prin care mintea devine mai puțin eficientă pe măsură ce se obosește, provocând astfel extinderea orelor de lucru și, astfel, lăsând mai puțin timp ca mintea să se odihnească.

Societatea noastră pare să aibă o valoare foarte mică pentru somn, iar indivizii se pot lăuda mereu de capacitatea lor de a rezista pe perioade lungi (adesea considerând că somnul este un semn de lene). Dar, de fapt, somnul ar trebui văzut ca un aspect cheie al îngrijirii de sine și a productivității.

Investigarea somnului
Odată cu lansarea unor noi cercetări care scot în evidență procesele biologice esențiale desfășurate în timpul somnului, a devenit clar că ar trebui să acordăm mult mai multă atenție cantității și calității timpului nostru pe pernă. Lipsa somnului dăunează memoriei noastre, sistemului imunitar, nivelului de hormoni (include testosteronul) și practic orice alt aspect al sănătății și al stilului de viață de care ne pasă. În interesul timpului, mulți oameni distrug forța cea mai puternică de vindecare a naturii. În mod ironic, lipsa somnul scurtează, de asemenea, durata de viață, reducând, de fapt, timpul total pe această planetă.

Calitatea somnului
Nu numai că dormim mai puțin, dar și calitatea somnului nostru pare să se erodeze. Problema este că dormim foarte diferit decât strămoșii noștri. Odată cu apariția cofeinei, a tutunului, a alcoolului, a LED-urilor albastre și a zgomotului din oraș, am pierdut aproximativ de 20% din calitatea somnul necesar. O mare parte a societății noastre funcționează ca niște zombie, cu funcționare cognitivă sub-optimă, ca urmare a gestionării deficitare a somnului.

Optimizarea somnului
Un somn odihnitor pe timp de noapte poate face diferența între sănătatea mentală optimă, abilități și productivitatea oamenilor. Iată câteva obiceiuri sănătoase care vă pot face să vă simțiți reîmprospătați în fiecare dimineață:

– Lumina: corpul dvs. își bazează ritmul de somn în mare măsură pe expunerea la lumină. Încercați să vă faceți camera cât mai întunecată prin implementarea de perdele care ajută la întunecarea încăperii. De asemenea, evitarea dispozitivelor electronice înainte de culcare este esențială, deoarece ecranele vor suprima producția de melatonină (o substanță chimică produsă în creier care semnalează organismului că este timpul să înceapă procesul de somn).
– Rutina: Stabiliți un program regulat de somn, mergeți la culcare și vă treziți în același timp în fiecare zi. Temperatura camerei dvs. ar trebui să rămână în jur de 18 grade Celsius și dacă faceți un duș fierbinte înainte de culcare va ajuta corpul să intre într-un ritm benefic somnului. O schimbare a temperaturii corpului vă ajută să semnalizați sistemului dvs. intern faptul că este timpul să dormiți. Acest lucru are sens în mod evolutiv, deoarece mediul înconjurător ar fi devenit în mod natural mai rece în lipsa soarelui.
-Opriți-vă: încercați să vă jurnalizați gândurile înainte de culcare, să citiți ficțiune (gândiți-vă să ajutați mintea să nareze ca să poată intra în modul de vis mai repede) și meditați.

Somnul este darul vostru personal pentru minte și corp. Folosind și optimizând aceste obiceiuri pentru somn, vă veți simți mult mai pregătiți pentru a face față provocărilor zilei. Sistemul minții și al corpului vă va răsplăti favoarea cu mai multă vitalitate și acuitate!