Iartă-i pe alții – pentru propria ta dezvoltare

Iertarea este procesul mental și / sau spiritual de a înceta să simți resentimente, indignări sau furie împotriva unei alte persoane pentru o percepție, o abatere, o diferență sau o greșeală percepută, sau încetarea cererii de pedeapsă sau restituire. În timp ce unii pot cere scuze, despăgubiri sau un act de controversă, articolul de mai jos este despre lăsarea sentimentelor negative față de alții pentru o greșeală reală sau imaginară. Dacă doriți o auto-îmbunătățire reală, este esențial să-i iertați pe alții și vă voi demonstra de ce.

Cel care iartă este cel care poate avea beneficii emoționale, dar și spirituale

Persoana iertată poate nici măcar să nu știe că a fost iertat – poate că nu este disponibil să spună, poate că ar fi prea irascibil să se apropie sau ar fi murit de la incident. Mulți oameni poartă mânie și amărăciune mult timp după incident și probabil mult timp după ce cel care a comis „crima” împotriva lor a dispărut sau a murit. Există mulți oameni care nu au putut ierta un părinte sau un soț, un copil, un prieten sau o instituție pentru ceva care s-a întâmplat cu ani și ani în urmă.

Înțelegerea este despre iertare
Când încep să înțeleagă următoarele, ei se află într-o poziție mai bună pentru a ajunge la iertare:

Tu ești cel care beneficiază de iertare – tu ești cel care se va vindecă.
Fiecare persoană face cea mai bună decizie pe care o poate lua cu conștiința pe care o are în acest moment. De asemenea, persoana care te-a jignit făcea tot ce putea și mai bine în acel moment. Acum ar face probabil o decizie diferită. Acestora poate să le pară sau nu rău, și ei pot sau nu să fie conștienți de faptul că te-au jignit. Nu este vorba despre ei – este vorba de tine.
Puteți lua o decizie cu privire la ceea ce credeți și cum vă simțiți. Puteți decide să continuați să purtați mânia, amărăciunea și resentimentul care vă distrug fizic, emoțional și spiritual. Sau puteți decide să o lăsați să treacă pentru a vă putea vindeca. Depinde doar de tine.
Uneori trebuie să lucrăm la ea în mai multe sesiuni. În prima sesiune, am putea să iertăm 25%. În sesiunile următoare, putem renunța tot mai mult până când iertarea este completă. Iertarea trebuie să fie reală.

De ce este iertarea atât de importantă din punct de vedere critic?
Într-un curs în miracole se afirmă că „toate neplăceri provin dintr-o stare de neiertare” și că „ori de câte ori suntem bolnavi, trebuie să ne uităm în jur pentru a observa pe cine trebuie să iertăm”.

Mânia, amărăciunea, tristețea sau alte emoții înfășurate în neiertare dau naștere la dezordinea noastră, precum și la emoțiile noastre. Debbie Shapiro din The Bodymind Workbook afirmă:

„Cancerul pare a fi rezultatul multor ani de conflict interior, vinovăție, rănire, durere, resentimente, confuzie sau tensiune în jurul unor probleme profunde. Ea este legată de sentimente de lipsă de speranță, de inadecvare și de respingere de sine … Este ca și cum resentimentele sau conflictele profund înglobate în cele din urmă vor începe să mănânce din propriul corp”.

Iertarea facilitează renunțarea la aceste emoții toxice de lungă durată și stabilește terenul pentru vindecare.

Fundamental, cea mai mare parte a ne-iertării este un sentiment de lipsă de valoare sau de ura de sine. Eric Hoffer a susținut bine atunci când a spus: „Lucrul remarcabil este că iubim cu adevărat pe aproapele nostru ca pe noi înșine: noi reacționăm cu ceilalți așa cum reacționăm la noi înșine”. El explică când ne urăm pe noi înșiși, de asemenea, îi urâm pe alții. Noi îi tolerăm pe alții la fel cum ne tolerăm pe noi. Și când ne iertăm pe noi înșine, atunci putem ierta și pe alții.

Luați un aspect interior. Pe cine ai nevoie să ierți? Pe tine însuți? Dacă doriți libertate reală, eliberați cătușele de ne-iertare. Când iertarea este completă, auto-îmbunătățirea adevărată poate avea loc.